Dødballtap mot Bratsberg

Postet av Jarle Overvik den 24. Sep 2015

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at det blir mye duellspill og dødballer når to seniorlag møtes på knøttebanen på Jonsvatnet. Det ble det også når Bratsberg tok imot Vikvarvet. Det ble advart mot dødballer på forhånd. Vi klarte å gi bort tre cornere på like mange minutter.... Til alt overmål scoret hjemmelaget på den første. Nytt hjemmemål etter dødball etter 8 minutter. De første 10 prøvde vi å spille oss ut av egen halvdel...Ga opp det og fulgte hjemmelagets oppskrift resten av kampen som var...Lange baller opp, satse på å plukke den eller evt få en dødball. Så fylle opp feltet med tometringene med 100 kg kjøtt å muskler og krige inn ballen. Effektivt og nok til å vinne kampen mot et fryktelig tafatt og duellsvakt vikvarvetlag i første omgang.

Kampen snudde i andre omgang. Vant dueller igjen og tok helt over føringen i kampen slik at hjemmelaget i lange perioder hadde nok med å forsvare seg. Framover ble det alt for unøyaktig , ubestemt og puslete mot et bratsberglag som forsvarte seg godt. En nedtur for Vikvarvet som ikke våknet før kampen i realiteten var avgjort.
Scoringene kom slik.
1 min. 1-0 etter corner
8 min. 2-0 etter nok en dødball.
19 min. 2-1. Miss bakerst hos hjemmelaget.Tommy scorer fra 20 meter.
27 min. 3-1. Nok en dødball.Stuss forbi keeper.
29 min. 3-2. Innlegg fra Runar som Arnt Olav løper på og kriger i mål.
39 min. 4-2. Nok en corner som etter mye klabb og babb foran keeper blir dømt inn. men var den inne???
90 min. 5-2. scoring etter nok en dødball. skudd fra hjørnet av 16.

Joar en av få som får godkjent. Her fra forrige kamp mot Bratsberg som ble spilt på en fotballbane...