Tap mot Freidig

Postet av Jarle Overvik den 31. Aug 2021

Forberedelser til første seriekamp på 1,5 år. Hardt nok for enkelte tydligvis....

Mandag 30 august kom endelig det mange sultne spillere hadde ventet på i lang tid. Vi var endelig igang med seriespill i fotball igjen. Etter ett og etthalvtårs ventetid fikk vi også det endelige beviset på at Vikvarvet fotball hadde overlevd koronaepidemien. Med en spillerstall som teller 27 aktive seniorspillere er vi flere enn noengang og ingenting er bedre enn det. Med en spillerstall spredt rundt om i trøndelag så vil nok startoppstillingen variere fra kamp til kamp . Alle har heller ikke sitt arbeide eller skole rett utom stuedøra og vil av den grunn ikke alltid være tilgjengelig for trening og kamp. Det skulle derfor være muligheter for godt med spilletid for alle, selv med stor og rikelig stall. Skader vil selvfølgelig også komme og vi går inn i høstsesongen med skadeavbrudd på Arild, Jan Olav og Runar.

At formen i årets første seriekamp varierte fra spiller til spiller var det ikke så vanskelig å få øye på. For mens enkelte fikk betalt for godt treningsarbeide i koronaperioden, fikk andre betale for å ha sluntret unna.

Vi fikk bakoversveis de første 20 minuttene på Freidigbanen. Hjemmelaget gikk ut i hundre og fikk betalt med scoring allerede etter 2 minutter. Vi fikk ikke klarert en retur i feltet og de kunne sette ballen i mål fra kort hold. Vi ble fryktelig baktunge i denne perioden og lånte knapt nok ballen.

Det kom seg utover omgangen og utlikningen kom etter 23 minutter. Og det etter fin spill fra vår side, Ball ut på venstrekanten til Sajmir , innlegg foran mål som Magnus møter men slipper til Tommy som på bakerste kan sette ballen i mål fra kort hold. 1-1 ble også pauseresultatet.

Vi får en stor mulighet kvarteret ut i omgangen når Magnus kommer løs på venstresiden, men keeper redder med en fotparade. Marcus får en stor mulighet igjennom alene tre minutter senere, men hodet blir ikke helt enig med føttene om hva som skal skje. Så tar hjemmelaget ledelsen like etter på straffe etter hands i feltet. 2-1. Etter dette får vi tre store muligheter på gjennombrudd, men det blir litt for ubesluttsomt og det renner ut i ingenting. Istedet får hjemmelaget nok en straffe etter 77 minutter etter felling i feltet , som de setter sikkert . 3-1. Vi får kampens siste store mulighet like før slutt når Tommy spiller igjennom Jaber alene med keeper, men avslutningen ble dessverre alt for puslete.

Dermed endte det 3-1 til hjemmelaget , og kampen sett under ett var det fortjent nok. Men med litt mer skarphet og bestemthet hadde det ikke vært umulig å fått med seg et bedre resultat også fra denne kampen. Bakover forsvarte vi oss bra og Jon Ole hadde flere kvalifiserte redninger. Så får vi satse på at scoringene kommer når vi beveger oss over på et litt mer kjent underlag på Rødmyra gress.

MEN DET VAR JÆVLA GODT Å VÆRE IGANG IGJEN.