Fire seire på rad

Postet av Jarle Overvik den 7. Jun 2019

Tre som kom i målprotokollen mot Selbu 2.   Foto. Torgeir Hofsmo . Selbyggen.

Lokaloppgjør er som oftest det nærmeste lag i lavere divisjoner kan gi de en form for "cupfinalefølelse". Hyggelig var det derfor at så mange tilskuere var møtt fram for å overvære oppgjøret mellom Selbu 2 og Vikvarvet. Det beviser nok en gang at det ikke er hvor langt et lag er oppe i divisjonssystemet som avgjør om folk drar på kamp eller ikke. I hvert fall skapte tilskuerne denne fine sommerkvelden en fin ramme rundt kampen.

Vi satte press på hjemmelaget fra start og fikk corner etter minuttet spilt. Joar traff Bjørnar i feltet, men fra sju meter ble ballen satt over. Vi burde fått straffe etter sju minutter når Johan blir bokset ned i feltet av keeper. men et blått øye var ikke nok til å overbevise kampens gode dommer Sisic. Den første store sjansen kom etter 18 minutter. Runar ned til dødlinja på venstresiden, 45 ut til Arnt som skyter i tverrligger med venstrefoten. Ja det var faktisk med venstrefoten...Kampens første scoring kom rett før halvtimen spilt. Corner fra Tommy som Runar møter og flikker i mål nede ved første stolpe. Tverrligger i veien nok en gang minuttet senere når Runar får godt treff fra sekstenmeteren. Runar på farten på venstresiden etter 35 minutter. Inn til Lars som flikker til Filimon som skyter i lengste for keeper og i mål. Tommy med alle tiders mulighet til å gi oss en 3-0 ledelse til pause etter 44 minutter, men skyter utenfor fra seksten på tomt bur. Dermed gikk vi ikke garderoben med en 2-0 ledelse, men ble i stedet igjen ute i godværet, men med samme ledelse.

Etter å ha eid første omgang ble det en litt jevnere spillemessig forestilling i andre. Men det var ikke så ofte det var farlig foran Holger i buret. Forsvaret og keeper ryddet godt opp og hjemmelaget hadde vel i grunnen bare en avslutning som kom på mål. Filimon med stor mulighet etter 80 minutter når han tar en Tommy og skyter utenfor på tomt bur. Men vi scoret to også i andre omgang. Først etter 85 minutter. Denne gang også etter corner, der Bjørnar tilslutt får ballen på bakerste stolpe og setter ballen inn nede ved stolpen. 87 minutter og vi går opp i 4-0. Selemun spiller igjennom Runar på løp som drar vekk sin stopper, avanserer og banker ballen i nota. En fin avslutning på en kamp som vi vinner meget fortjent. Vi var vel nærmere 6 og 7 enn hjemmelaget var redusering.

Slett ingen perfekt kamp fra vår side denne gang heller, men vi holder nullen i tredje kamp på rad etter å ha sluppet inn 17 de fire første. Så her har det blitt bedring. Mangel på ro og trygghet med ball er vel det som skal til for å få skapt enda flere sjanser mot motstanderne. Men denne kvelden holdt det vi presterte i massevis.