Vi holdt nullen da Heimdal 3 ble slått

Postet av Jarle Overvik den 25. Mai 2019

(Stor)Fornøyd forsvarsfirer og keeper etter endelig å ha holdt nullen.

Mange forfall før kampen mot Heimdal 3 av forskellige årsaker , men Ronny steppet inn slik at vi var 12 ved kampstart. Bjørn kom en halvtime før slutt pga arbeid og fikk med seg en halv omgang. Det skal sies at også hjemmelaget slet litt med mannskapet før kampen.

Stillingskrig den første halve timen på Heimdal. Vår største mulighet kom etter corner fra Joar som Jan Olav møtte med hodet på bakerste, men keeper fikk fistet headingen i tverrligger og over. Da var kvarteret gått. Tommy med godt skudd fra 25 meter like etter , men skuddet strøk tverrligger og over. Vi burde tatt ledelsen etter 31 minutter. Runar ned til dødlinja, 45 ut til Arnt som fra 7 meter skyter over. Det siste kvarteret av omgangen fikk vi litt sving på sakene. Ronny mente det var sin inntreden på laget som gjorde susen og kanskje var det det...35 minutter gått og vi tar ledelsen. Corner fra Joar, der ballen etter mye klabb og babb i feltet ender opp hos Johan ,som rager høyest i duellen og header ballen i krysset. Ny corner etter 43 minutter. Corner fra Runar til Johan på bakerste stolpe som nok en gang er på rett plass og header inn 0-2. Minuttet senere kunne vi økt til 0-3 men Runar skytter like utenfor etter å ha trillet rundt med en forsvarer. Runar fikk ny mulighet 1 minutt på overtid. Tommy opp til Runar som skyter knallhardt fra 25 meter og ballen går i melllom fingrene på keeper og i mål. 0-3 til pause der vi ikke slapp til hjemmelaget til noen sjanser.

Hjemmelaget prøver seg litt i starten av andre omgang, men vi rir stormen av. Vi øker ledelsen til 0-4 etter 58 minutter. Joar med ball i bakrom  til Runar som skyter fra rundt 20 meter i langhjørnet for keeper. Runar scorer nok en gang fra 16 på et godt skudd som feilaktig blir avblåst for offside. Kampens siste scoring kom i kampens siste minutt. Joar med frispark som Bjørn Håvar til slutt får satt kontant i mål. Dermed vinner vi meget fortjent 5-0, mye takket være at vi denne gang spilte med litt pondus og selvtillit bakover på banen og forsvarte oss godt.

Holger med forholdsvis rolig dag på jobben og tok greit hånd om det som kom. Arild og Johan på stopperplass med meget bra kamp, i tillegg til at Johan også kom på scoringslisten to ganger. Ove og Joar på backene denne gang og spilte sine beste kamper. Joar assistkonge også denne gang. Jan Olav fikk etter hvert god kontroll på midten og er den som evner å ta ned ballen og spille opp medspillere. Måtte ut med strekk etter halvspilt andre omgang. Arnt både som flanke og sentral og gjør sin beste kamp. Filimon på venstre kant fikk beskjed om å løpe for to, og sannelig så klarte han det. Jobbet opp mange baller bakover og var med framover. Marcus et stadig uromoment for hjemmelaget. Løp på alt og skapte mye trøbbel for hjemmelaget, der han spilte både spiss og midtbane. Tommy med en iherdig innsats som han nesten fikk betalt for. Spilte både spiss og midtbane og lyktes med mye, og det som ikke gikk fikk følge av nordnorske ord og uttrykk som ikke egner seg i et fotballreferat. Runar på topp også denne gang. Blir nødt til å bruke unødvendige mye krefter den første halvtimen på grunn av at vi er så upresise i oppspillene. Scorer to også denne gang som burde ha vært tre. Godkjent igjen. Ronny spiller nesten en omgang på høyre midtbane. Etter MEGET tynt treningsgrunnlag kom han godt fra det . Godt gjort med tanke på at han var helt utslitt etter å ha varmet opp keeper. Bjørn kom rett fra jobb og fikk med seg en halv omgang på venstrebacken som kuliminerte i kampens siste scoring. Bra jobba det.

Heimdal 3 en meget trivelig gjeng å spille fotball med, i motsetning til det vi har møtt de siste kampene, selv om det smalt til i noen dueller. Dommer Løkås kom meget godt fra oppgaven i en fairspilt kamp med en god tone mellom lagene.