Målkalas på Kattem

Postet av Jarle Overvik den 19. Mai 2019

En blid Marcus , gutten fra midtbygda i Selbu scoret 2 og ble matchvinner mot Kattem.

Vikvarvet satte tonen fra start mot Kattem og Runar burde scoret to allerede etter ett minutts spill. I stedet scoret hjemmelaget etter 3 minutter. Etter 8 minutter sto det 1-1. Innlegg fra Arnt som Runar sender i mål på hel volley. 12 minutter spilt og Joar forserer opp på høyresiden, inn til Runar som setter ballen kontant i mål. 1-2. 15 minutter og frispark fra Runar fra høyre som Bjørn Håvar omsider får headet i mål til 1-3. 20 minutter og vi får et indirekte frispark fra 13-14 meter som Runar setter i mål til 1-4. Hjemmelaget reduserer til 2-4 etter 23 minutter. 28 minutter spilt når Bjørn spiller fram Runar på venstresiden, på hel volley skyter Runar i langhjørnet for keeper. 2-5.De får en billig straffe som de scorer på etter 35 minutter før vi igjen går opp i en tremålsledelse 2 minutter senere. Joar opp på venstrekanten, på bakerste er Marcus påpasselig frampå når innlegget fra Joar kommer og setter ballen i mål. Ny redusering etter 40 minutter gir 4-6 til pause.
Fornøyde gutter etter kampen, nåvel nesten alle da,  men hvor var Arnt???

Etter pause gikk det 8 minutter før første scoring kom. Mye klabb og babb i feltet til hjemmelaget der vi får en trippelsjanse til å score, blant annet skyter Filimon i tverrligger fra en halv meters hold før Marcus endelig får ballen i nota. Minuttet senere står det 5-7. Hjemmelaget får rødt kort etter 57 minutter etter at en av hjemmelagets spillere har fått det for seg at dommeren skulle være blind. Joar med god mulighet like etter, gjør egentlig alt rett og dribler vekk halve Kattem, men skuddet går over. Halvspilt andre omgang og hjemmelaget reduserer nok en gang til 6-7. Runar spilles igjennom av Jan Olav etter 78 minutter. Runar runder en utrusende keeper men en forsvarer får reddet skuddet før det går i mål.

Flere mål ble det nemlig ikke og heller ikke mange flere muligheter for noen av lagene. Sju scoringer, og det kunne godt blitt flere, er mer enn godkjent. Bakover slipper vi de altfor lett til og det sier seg selv at 6 baklengs i en kamp ikke er bra. Her må det mures igjen i kampene som kommer skal det bli flere poeng. Utilgivelig sløvt å slippe en tremålsledelse tre ganger når kampen burde vært spikret. Men denne gangen gikk det bra til slutt.

De to siste kampene mot lag fra trondheimsområdet har fått meg til å lure på en ting. Hvorfor er alle, nesten alle, så forbasket sinte og sure???Det kjeftes og smelles mot alt og alle, der dommere og motspillere får gjennomgå i samfulle 2 x 45. Jeg trodde faktisk at alle som spilte fotball gjorde det fordi de syntes det var morsomt. Erfaringer fra våre to siste kamper gir meg grunn til å måtte revurdere min oppfatning. Skjerpings sier jeg.