Surt tap på Kolstad

Postet av Jarle Overvik den 9. Mai 2019

Ingen stor stemning i garderoben etter å ha tapt 5-3 på Kolstad. Og som man kan se på bildet gråt        "katten" høylydt etter kampen...

Kampen var bare 5 minutter gammel når vi tok ledelsen. Runar ned på venstre, innlegg på bakerste til Jan Olav som setter opp Tommy foran mål. Iskaldt knaller han inn 1-0 scoringen. Et under at nettet holdt....Men minuttet senere kløner vi det til bakerst og lager en unødvendig straffe og vi var like langt. 8 minutter spilt når Erik spiller Runar igjennom, sistnevnte løper fra forsvaret og setter den i langhjørnet for keeper. 12 minutter spilt når Joar er alene med keeper men avslutter i keeper. 25 minutter og Tommy skyter i stanga. Minuttet senere spiller Tommy Runar igjennom alene med keeper , men Runar skyter utenfor. I stedet skjer det som ofte skjer når sjanser ikke settes,  hjemmelaget putter tre scoringer på ti minutter etter mildt sagt rufsete spill i eget felt. Redusering like før pause ga nytt håp. Erik med corner som Johan setter i mål med hodet til 4-3.

Ga nesten opp å notere sjanser i andre omgang. Men både Filimon og Selemun hadde alle gode muligheter i starten av omgangen. Runar, Marcus og Håkon det samme mot slutten.  Mulighetene ble enten skuslet bort etter dårlige avslutninger eller stanga sto i veien. Omgangens eneste scoring kom til hjemmelaget etter 65 minutter. I tillegg fikk de tildelt nok en straffe som de bommet på.

Vi var rett og slett ikke påskrudd nok til denne kampen. Personlige feil i begge ender avgjorde kampen. Men nye muligheter kommer.