Vikvarvet - Sjetne 2-5

Postet av Jarle Overvik den 4. Sep 2015

Med mange fra sentrallinja borte var det godt gjort å stille full tropp til kampen mot Sjetne. Og med kapteinen ute måtte nok en ny backfirer på plass. Anleggssluskene var imidlertid hjemme og disponible for kamp.

Sjetnes nysignering fra Astor, Mærk Dyrø, ble den store forskjellen på lagene med sine 5 mål.

Hjemmelaget som vanlig offensivt ut og scoret også først. Litt over halvspilt i første omgang når Halvard tar med seg ballen på høyresiden og banker ballen i nettmaskene fra skrått hold. Men vi var ikke lenge i paradis. Samma gamle leksa. Unøvendig ballmiss på 25 meter. Kontring imot .1-1. Straffe imot etter 39 minutter etter at kraftpluggen i målet var litt hard mot spjælingen fra Sjetne. 1-2. Både lars Erik og Sindre med hver sin store mulighet til utlikning uten å lykkes. I stedet blir vi fraløpt minuttet før pause og Dyrø scorer sitt tredje for kvelden.
Kvarteret ut i andre en kopi av forrige scoring og 1-4. Ny straffe etter 88 minutter til bortelaget. Nok en gang blir det dømt mot Herkules i buret og 1-5. Redusering to minutter senere. Leif Tore med innlegg med venstrefoten, og Sindre får pirket ballen over målstreken etter litt klabb og babb i feltet.
Sjetne vant fortjent mens hjemmelaget sliter med det samme. Unødvendige balltap og altfor mange pasningsfeil.
Endelig en god og myndig dommer i Kaspar Austad Kummeneje.
Roger med god kamp i målet tross straffesituasjonene. Men han må kanskje lære seg å ta hensyn til sin kraftfulle atletiske kropp i feltarbeidet. Tommy den av utespillerne som gjorde mest av seg.

Arkivfoto. Tommy fra en kamp mot Tydal på Dala 2012.