Dødballene avgjorde i Hommelvik

Postet av Jarle Overvik den 4. Jun 2015

Lars Erik vår beste mot Hommelvik.

Hjemmelaget Hommelvik ledet 4-0 til pause etter å ha satt to cornere, ett frispark og en gavepakke fra dommertrioen. Ingen god start på kampen for allerede etter 5 minutter headet hjemmelaget inn 1-0 på corner. 10 min. Ny corner som en vikvarvetspiller sleiver i eget mål i et forsøk på å klarere. 28 minutter. Frispark fra 18 m som suser rett i mål. 39 min. En hommelvikspiller blir spilt igjennom, linjemannen opp med flagget for offside, forsvaret stopper opp i den tro at det blir blåst. Det blir det ikke og en annen spiller tar ballen og setter den i mål alene med Rogern i buret. Heldig for dommeren var det at det kun var sindige vikvarvinger det gikk ut over.

Vi startet friskt i andre i et forsøk på å ryste hjemmelaget. Scoret etter 49 min. Lars Erik dundret ballen i mål fra 7-8 meter .Fortsatte med det uten å sette flere muligheter. For det ble Hommelvik som fikk neste scoring i det 75 minutt, også dette etter corner. Hawaii begge veier de siste tjue. Martin pyntet på resultatet i det 91 minutt etter et soloraid med påfølgende godt skudd. Dermed ble det tap 5-2 i en kamp der hjemmelaget avgjorde på dødball.