Tung seriestart for fotballen

Postet av Vikvarvet IL - Fotball den 6. Mai 2015

Runar med vårt første mål i år. Roger tilbake i buret og kan ikke lastes for årets mange baklengs.
(Bilde tatt ved en tidligere anledning som man skjønner)

I årets første kamp mot Vestbyen ble vi feid av banen med 10-0. Et meget godt hjemmelag gjorde kort prosess mot et tafatt vikvarvetlag og forsterket favorittstempelet som årets avdelingsvinner.

Andre kamp mot Jonsvatnet ble langt jevnere selv om sluttresultatet ble stygt. Vi skapte et tosifret antall STORE sjanser, scoret på to. Bakover slapp vi inn tre på corner og da vinner du ikke kamper. Kampen forløp slik.

2 min. Runar med frispark som blir halvklarert, Åge helt alene med keeper på to meter men skyter i keeper.
5 min. Gjennomspill på vår høyreside, avslutning som triller inn i langhjørnet via stolpen.1-0
13 min.Langt innkast der Lars Erik får en stor mulighet midt foran kassa men mål blir det ikke,
15 min. Runar igjennom på venstresiden, lobber over keeper men det reddes på strek.
20 min. Langt innkast, Åge header over fra 8 meter.
27 min.Frispark ved Arild som Martin bruker hodet på men keeper redder fra kort hold.
30 min. Runar med frispark, halvklarering av keeper, Lars Erik får to forsøk på å score alene med keeper, men mislykkes.
36 min. corner-heading 2-0.
41 min. Straffe. 3-0.

Dårlig betalt for godt gjennomført omgang

46 min. Runar med stor mulighet på skudd, redning og corner.
47 min. Bjørn Håvard møter corneren , men header i bakken og over.
48 min. Martin med gjennomspill til Runar søm løper fra forsvaret og scorer. 3-1
50 min. Glimrende dobbeltredning av Roger.
51 min. Runar med skudd over fra sekstenmeteren.
57 min. Arild med frispark som keeper så vidt får reddet med foten.
67 min. 4-1 .Langskudd via stolpen og inn.
78 min. Martin med lobb i tverrligger.
80 min. Martin kommer seg fri på høyresiden, inn til Lars Erik som setter ballen i mål ved stolperota. 4-2.
82 min. Corner-heading 5-2.
85 min. Martin med heading mot hjørnet som keeper så vidt får fingertuppene på
90 min. Corner-heading 6-2.

Et langt steg framover til tross for mange i sekken. Innsats og tæl var tilbake og vi skapte nok til å vinne selv om hjemmelaget scoret seks. Håkon på høyreback med meget god kamp, det samme med Lars Erik på midten og lengst fremme. Lagets to yngste. Og med Martin og Runar på gang helt framme må vel snart uttellingen på sjansene også snart komme. Arild vår beste så langt begge kampene sett under ett.