Vikvarvet best på Kløfta

Postet av Jarle Overvik den 17. Mai 2018

Lagbilde fra trelagskampen på Kløfta.

Årets første lokaloppgjør endte med klar seier til bortelaget. Vikvarvet ledet nemlig så klart som 4-0 til pause og fastsatte sluttresultatet til 5-0 fire minutter ut i andre omgang. En meget fortjent seier til Vikvarvet som tidvis vartet opp med meget bra spill og fine mål. Slapp hjemmelaget til få sjanser og det som forsvaret ikke ryddet opp i tok Holger seg av.

Målene kom slik.

7.min. Selemun vinner ballen på midten, spiller opp på høyresiden til Lars på løp som slår innlegg på bakerste, der Runar får kjempetreff og banker ballen i nettaket. Spill og avslutning som burde glede enhver trener. 0-1.

11.min. Frispark rundt midten fra midtstopper Joar ut til venstreback Bjørn, som på urosenborgs vis slår ballen inn i feltet, og ikke tilbake til Joar. I feltet får Arnt tak i ballen og smeller den kontant i nota. 0-2.

24.min. Frisparket fra Bjørn på venstrekanten havner hos Runar på hjørnet av seksten, han demper , legger til rette og skyter i mål helt nede ved stolperota. 0-3

35.min. Det har vært mye mas om hvor du var da Brå brakk staven. Det nye er hvor du var da Jomar klinte ballen i krysset fra 18-20 meter. Kanontreff for høyrebacken som får en retur etter dødball. 0-4.

Noe som også blir pausereultatet.

49. min.. Frispark fra Bjørn nok en gang som havner på hodet til Arnt , som til alle spilleres og treneres overraskelse header i mål. 0-5.

Resten av omgangen forblir uten scoringer. Mange muligheter, men presisjonen framover på banen blir litt for unøyaktig. Men bakover holder vi rent nok en gang.

I motsetning til forrige match var alle på fra start denne kampen. Kom oss til mange innlegg fra kant og vant mange dueller i midtbaneleddet. Alle hevet seg mange hakk fra Charlottenlundkampen og det var mer enn nok denne gangen.

Holger i mål blir bare bedre og bedre med kamptrening. Sikker i feltet og var kjapt ute og ryddet unna det som kom. Meget god kamp igjen og en keeper å stole på.

Stopperne Joar og Ove med meget god kamp igjen. Tok godt for seg i alle dueller selv mot fysisk store motstandere. Gode igangsettinger bakfra på begge to.

Jomar på høyrback som han behersker stadig bedre. Klinte også til med kveldens fulltreffer og en ball som bare steg og steg...

Bjørn tilbake på venstreback. Meget god kamp igjen og med tre målgivende begynner treffprosenten med venstrefoten å ligne noe. Følger fint opp i angrep.

Tommy anker på midten som mot Varden og gjorde en meget bra kamp. Stoppet mye og satte i gang angrep med konstruktive pasninger.

Selemun med kanskje sin beste kamp. Konstant på farten som indreløper, ballvinner og flink til å finne medspillere med gode pasninger. Nydelig kontringsball på 1-0 målet.

Kaptein Arnt har kanskje funnet sin drømmerolle som indreløper. Lystløper ,ballvinner og har også blitt målfarlig. Meget god kamp og sesong så langt fra kapteinen.

Filimon fra start på venstrekanten. Jobber utrettelig opp og ned men mangler fremdeles litt gjennombruddsstyrke. Men allikevel med et vesentlig bidrag så langt i sesongen.

Runar som spiss scoret sitt 12 og 13 mål for sesongen. Har vel ikke mer enn halv spilletid på de fem første kampene men har blitt mer målfarlig så langt i sesongen. Vond å stoppe og har også mange assist så langt.

Lars på høyrekanten, lystløper som også gjør en enorm jobb defensivt. Alltid på raid opp og ned høyresiden og alltid på plass i feltet for å ta imot innlegg fra venstre. Fikk fire scoringer på denne måten mot Varden.

På benken denne gang Johan, Jeber, Biniam og Marcus.

Johan inn med halvtimen igjen å spille. Vinner dueller med god rekkevidde duellkraft.

Biniam inn for Runar på topp. Med mer gjennombruddskraft blir Biniam en stor trussel, løpsmaskin og ballvinner.

Jeber inn som venstre indreløper også denne gang. Ingen ønskemotstander å få på seg. Er i føttene på motstander og gir seg aldri.

Marcus tok seg noen timer fri fra svartrussfeiring for å delta på kamp. Spilte siste halvtime på venstre og høyre kant. Hadde gode involveringer men ingen nettkjenning denne gang.

Denne gang hadde vi også en meget god dommer i Håvard Sundt Solberg.