Tap i lokaloppgjøret.

Postet av Jarle Overvik den 23. Aug 2017

Foto. Torgeir Hofsmo. Selbyggen.

To kontringer etter fem og ni minutter av kampen ble matchavgjørende . To kontringer som kunne og burde vært avverget høyere i banen men hjemmelaget sov dessverre litt i åpningsminuttene. Man skulle kanskje tro at piffen gikk litt ut av Vikvarvet etter den dårlige starten. I stedet kjørte de over selbulaget i resten av første omgang og burde minst ha kvittert for gjestenes to scoringer. Først Runar etter 21 minutter. Innlegg fra høyre som Runar smeller i stanga på volley fra hjørnet av sekstenmeteren. To minutter senere er Runar på raid langs venstresiden, innlegget treffer Bjørnar midt foran mål men fra tre meter settes ballen utenfor. Runar med skudd etter 36 minutter i god posisjon men treffer midt på keeper.4o minutter spilt når ballen danser på tverrligger etter halvklarering av keeper. Minuttet før pause ny stor mulighet. Innlegg fra Runar til Kai som fra to-tre meter header midt på keeper.

Andre omgang startet på best mulig vis. Tommy scorer på frispark. Skudd i nærmeste hjørne som keeper ikke får avverget.

Runar med ny stor mulighet i 49 minutt men keeper redder skuddet med en god fotparade. Den siste halvtimen jevner kampen seg ut med gode sjanser til begge lag. Legger om til tre bak det siste kvarteret uten tellende resultat framover på banen. I stedet får vi en baklengs til like før slutt slik at sluttresultatet blir 1-3. Bittert nok etter en meget god siste halvtime i første omgang der bortelaget hadde mer enn nok med å forsvare seg. Men når det bommes på de mest opplagte sjanser og flaksen heller ikke er på hjemmelagets side blir det vanskelig å vinne fotballkamper når det nesten startes på 0-2.