Uavgjort mot Tynset 2

Postet av Jarle Overvik den 24. Aug 2016

Ikke så lett å vite om man skal være fornøyd eller misfornøyd etter hjemmekampen mot Tynset 2. Sitter allikevel igjen med en følelse av at med samme innsats og konsentrasjon som mot Hommelvik så hadde dette gått veien.

Kun ett minutt var spilt da Bjørnar kom alene med keeper men skyter utenfor. Kløner det til i eget straffefelt etter 10 minutter og feller en tynsetspiller helt på hjørnet av sekstenmeteren nede ved dødlinja. Ikke første gang i år heller. Erik i det gode hjørnet og redder straffesparket. Joar med klarering i tverrligger det nærmeste bortelaget kom scoring i første. Vi med flere gode muligheter utover i første men besluttsomheten foran mål var ikke tilstede.

0-0 til pause.

Kampens første mål gikk til bortelaget. Vi får tre forsøk på å klarere i eget felt etter frispark, klarer det ikke og en tynsetspiller setter ballen i mål fra to-tre meter. 0-1. Halvard alene gjennom etter 62. min. men setter den ikke.Klarer det tre minutter senere. Bjørnar med pasning til Halvard som alene med keeper "iskaldt" lobber ballen i mål. 1-1. Halvard alene gjennom også etter 75 minutter men blir for ubesluttsom og det renner ut i ingenting.

80 minutter. To forsvarsspillere i samme duell. En tynsetspiller tar ballen og ruller den i lengste hjørne for keeper. 1-2. Det fineste målet kom etter 90 minutter. Arild opp på høyresiden, innlegg som en tynsetspiller header utagbart i nærmeste kryss. 2-2.

I hvertfall ett fortjent poeng men egentlig to for lite etter opptalte sjanser.

Ny kamp hjemme mot Brekken i morgen. Avdelingens desidert beste lag blir en hard nøtt å knekke med samme innsats som mot Tynset 2.

Foto. Torgeir Hofsmo. Selbyggen.