Vikvarvet-Selbu BK 2-1

Postet av Jarle Overvik den 28. Mai 2016

Foto. Andreas Reitan. Nea Radio.

Arnt Olav og Ove Jonny. To fornøyde målscorere.

Årets første trepoenger kunne vel neppe kommet på et bedre tidspunkt. Vi vant 2-1 til slutt etter at det sto 1-1 til pause.

Spillerlogistikken før kampen var ikke den aller beste. Vi endte opp med 12 mer eller mindre spilleklare. Nøyaktig halvparten av spillerstallen. Av de 12 spilte en febersyk Joar mens Nils mer eller mindre haltet seg igjennom kampen, plaget av lårhøna han fikk mot Hegra. Laget besto av spillere med stor aldersforskjell fra Erik til Arne Jørgen (17-45). For mens enkelte hopper av et lag i motgang kommer de med klubbfølelse tilbake og ønsker å bidra. Arne Jørgen , Thor og Bjørnar er gode eksempler på det siste.

Vi fikk ingen god start på kampen for allerede etter 4 minutter ledet bortelaget 1-0. Man kunne kanskje tro at dette ville føre til at hjemmelaget kollapset etter dette, men det motsatte skjedde. Vi kom bedre med etter hvert. Tommy med et godt frispark etter ti minutter. Etter 18 minutter kom utlikningen. Corner ved Tommy som Lars Erik flikker på bakerste der Arnt Olav tupper ballen i mål. Årets første....Vi scorer igjen etter 23 minutter etter corner. Keeper mister ballen og vi får satt returen i mål, men det blir uforståelig nok annulert av en eller annen merkelig grunn.

1-1 til pause.

Litt bytting og rokering av laget i pausen. Erik i mål mens Roger tar plassen på midtbanen. Johan inn for Arne Jørgen i midtforsvaret. Roger skulle bli avgjørende for utfallet i kampen. Etter 52 minutter kommer han seg fri på høyresiden, innlegg til Ove Jonny som setter ballen i mål fra kloss hold. 2-1. Og vi har scoret 2!!!! Roger med ny god mulighet etter corner i det 27 minutt men ballen stryker like utenfor. Får et lite trykk mot oss på slutten med mange dødballer imot, men vi rir det hele av i alle 5 overtidsminutter.

For de vel 100 tilskuerne som omkranset banen ble det et spennende lokaloppgjør med nerve helt til siste slutt. God underholdning skulle man tro. "En god kamp? Nei", var lokalpressens nådeløse dom over lokaloppgjøret. Og for de som kom for å se ticitaca mellom to lag i bunnen av femtedivisjon på en humpete vårbane, ble nok også ganske sikkert skuffet, lokalpressens journalist inkludert. For de som kom for å oppleve lokaloppgjør med spenning, dueller og nerve helt til dommeren blåste i fløyta, fikk vel valuta for pengene. Jeg tror ikke at de fleste som omkranset banen kom for det fotballfaglige. De kom for å bli underholdt. I så måte var det en god kamp, selv om de som passerte Vikastøa på vei østover torsdagkvelden i nitida, nok var enige med journalisten om at det var en dårlig kamp. Vi som ble igjen i Vikvarvet var ut ifra forutsetningene meget godt fornøyd....

Foto. Andreas Reitan. Nea Radio.

Hektisk foran hjemmelagets mål i sluttminuttene.

Roger med nok en god kamp i mål. Gjorde seg ikke ikke bort som utespiller heller med målgivende. Erik utespiller i første, keeper i andre. God kamp av vår yngste igjen. Arne Jørgen og Joar som stoppere i første omgang. Arne Jørgen med stor ro og erfaring selv om spensten er litt på hell. Ny god kamp. Det samme med Joar som er omskolert fra back til stopper i år. Har spilt meget godt i alle kamper på uvant plass. Bjørn Håvard og Nils på backene. Blir stadig bedre og oftere med fram enn før. Arnt Olav og Ove Jonny sentralt på midten. Satt der for å ta ut sentral midtbane på motstanderen. Klarte det bra , løp mye og ble belønnet med hver sin scoring. Jens på venstre på midten. Holdt hele kampen tross lite treningsgrunnlag og spilte sin beste kamp i år.

Lars Erik på topp løp mest av alle denne kvelden. Var en klegg som førsteforsvarer og fikk forstyrret oppspillene fra bak i banen. Flikk til utlikningsmålet. Tommy hjemme fra arbeid og bidro sterkt til resultatet. Løp og fightet som lars Erik . Johan inn som stopper i pausen. Stor rekkevidde og kontant i forsvarsspillet. God kamp.

God kamp. Ja