Huffda

Postet av Jarle Overvik den 21. Sep 2021

Eter tre kamper hvor vi har vært fullt på høyde med motstanderne og skapt mange sjanser, var hjemmekampen mot Tangmoen et stort tilbakeslag. Jeg kunne nesten ikke notere en eneste målsjanse for hjemmelaget før helt mot slutten av kampen. Da hadde mørket senket seg over Rødmyra  og for lenge siden over hjemmelagets spillere. Ikke at dagens motstander var så mye bedre enn de lagene vi allerede har møtt, men mer at alt for mange av hjemmelagets spillere hadde en helsvart dag.

Tangmoen scoret på sitt fjerde gjennomløp etter 25 minutter. La oss litt lenger bak og fikk demt opp for de løpene etterhvert og fikk litt kontroll bakover. Framover var det svarte natta når vi vant ballen. Enten mistet vi den bare, mursteinsmottak og ballmist eller den ble bare spilt bort. Når det ikke finnes engasjement for å få ballen blir det vanskelig. Tangmoen fikk sitt andre mål etter kvarteret i andre omgang og mer er det ikke å si om en kamp som hurtigst mulig bør gå i glemmeboken.

Eneste lyspunkt er at det er kamp igjen om en uke og alle muligheter til å slå tilbake etter denne fadesen.

Disse to karene kom opp på vanlig godt nivå også i denne kampen.