(I ) sutretempo mot tabelltoppen

Postet av Jarle Overvik den 26. Jun 2018

Arkivfoto i mangel av noe bedre fra hjemmekampen mot Astor.

Vårsesongens siste kamp før sommerferien ble spilt på Romolslia mot Tempo, som med seier ville ta ferie på tabelltopp med tre poeng. Det klarte de og solide 5-0 er selvsagt bra mot et bortelag som fikk fint lite til.

Man kunne ane hva som kunne komme da lagene sto pent oppstilt til kamp. For her sto 1100 kilo kjøtt og muskler i svart mot puslingene fra bygda som knapt nok rakk halvt opp på sine motstandere både når det gjelder centimeter og antall kilo muskler. For her var testosteronbomber i alle ledd og forskremte vikvarvinger, som bare har sett utsiden av helsestudio, virket paralysert fra start. Det tok da også bare ett minutt før første baklengsmål var et faktum. Corner som i stor kraft og fart ble satt i mål på bakerste stolpe.  Vikvarvet kom seg litt etter åpningen og begynte å ta igjen. Hjemmelaget skapte ikke de helt store sjansene før de fikk muligheten på frispark fra ca 25 meter etter 20 minutter. Møringen Eikebrokk svingte den elegant i hjørnet til 2-0. I det 38 minutt fikk vi straffe etter at Selemun ble sparket ned i feltet. Runar kunne satt sitt 17 for sesongen men keeper reddet en ikke altfor god straffe i keeperhøyde. 2-0 ble også pauseresultatet i en omgang der Runar og Filimon måtte ut med skade.

Knapt ti minutter var spilt av andre omgang da 3-0 målet kom. Dommeren syntes det var greit at en tempospiller fikk ta med seg ballen med hånden i løp fra midten av banen, og selv om vi prøvde klarte vi ikke å forhindre at han kom seg helt inn på 10 meter før han skjøt i mål. Kvarteret var spilt da Lars fikk fri bane mot mål men ble feilaktig avblåst for offside. Så hadde Joar som han selv kommenterte , to rett i dusjenpasninger med fem minutters mellomrom, som begge ble omsatt i scoring. Da var andreomgang halvspilt. Spillet jevnet seg ut i siste halvdel av omgangen uten at noen av lagene klarte å pynte på resultattavla som ikke fantes.

Dermed befestet Tempo sin stilling i toppen av tabellen mens Vikvarvet innehar fjerdeplassen. Ingen tvil om at Tempo er det beste laget vi har møtt så langt i sesongen og vil nok utvilsomt med de spillerressursene de har i dag ta steget opp til neste år. Men vær så snill og slutt med den evinnelige sytinga og sutringa hver gang noen kommer for nær og tør å sette inn en takling. Som det er nå går det uansett i sutretempo mot opprykk.

Vikvarvet kan vel si seg godt fornøyd med årets vårsesong. 19 poeng på 10 kamper og 34 scorede mål er vel ikke så verst. Målet for høstsesongen må bli å spise seg litt innpå lagene foran  og det burde det være muligheter til. I høstsesongen har vi nemlig 6 hjemmekamper og bare to bortekamper. Så får vi håpe at gresset har kommet tilbake på Rødmyra til kampene starter opp igjen i midten av august.

Men først gleder vi oss veldig til Væktarstua Cup.