Grei skuring mot Sverresborg 2

Postet av Jarle Overvik den 26. Jun 2018

To fornøyde målscorere??? etter kampen mot Sverresborg 2. Foto Hofsmo Selbyggen

Vikvarvet lite fornøyd med to tap på rad og var veldig giret på å reise kjerringa mot Sverresborg 2.

Et lite varsel om det som skulle komme fikk vi etter 12 minutter da Runar ble stusset igjennom men skyter over. 2 minutter senere er Runar igjennom igjen på venstrekanten og skyter knallhardt i lengste. 1-0. Minuttet senere står det 2-0. Innkast Jomar til Arnt som med innlegget treffer Runar som netter fra klosshold. Etter 20 minutter sto det 2-1 etter at bortelaget fikk en gavepakke av en straffe fra dagens dommer. Vårmøtet mot byguttene endte 2-2 etter at Vikvarvet tok ledelsen 2-0 og skulle vi få en reprise? Neida, for i omgangens ti siste minutter ble det sjansebonanza foran bortelagets mål. Etter 35 minutter skyter Lars i stanga skrått fra fem-seks meter. 39 minutter er gått når Filimon skyter utenfor på blank kasse etter innlegg fra Runar.40 minutter er gått og innlegg fra Jomar som Runar flikker videre til Filimon. Enda nærmere mål denne gang men i tverrligger og over.43 minutter og innlegg fra Runar til Arnt som fra kloss hold skyter ei lompe over kassa. 44 minutter og innlegg fra Runar til Filimon som fra 1 m skyter utenfor. 45 minutter er spilt når Johan treffer Runar med en pasning, sistnevnte vender med ball og setter ballen i lengste ….endelig og sin 16. scoring så langt i sesongen. Med 3-1 til pause senket roen seg etter en ufattelig sjansemiss mot slutten av omgangen.

Hele frontrekka ble bytta ut til pause og nye koster kom inn. Blant dem var Biniam som fikk æren av å legge på til 4-1 på en heading etter frispark fra Erik. Da var det gått 56 minutter. 5 minutter senere fikk Selemun en kjempesjanse på åpent mål men skyter over. Flere mål ble det ikke og hjemmelaget rodde i land en meget fortjent seier etter spill og sjanser. Sverresborg 2 skapte vel knapt en mulighet etter straffescoringen mye takket være meget godt og kontant forsvarsspill. Framover burde vi laget mange flere mål. Det ble litt vel tragikomisk med alle de brente sjansene mot slutten av første omgang.

Til deg fra Sverresborg 2 som tydligvis var så god at du kunne tillate deg å kjefte på medspillere underveis i kampen i 6 divisjon!!!! du var faktisk ikke SÅ god allikevel dessverre...