Det ble sju på rad.

Postet av Jarle Overvik den 8. Okt 2017

Etter en meget god høstsesong så langt var målet før siste kamp å ta sju seire på rad. Det startet også veldig bra for allerede etter 8 minutter headet Ove oss i ledelsen med 1-0. Nesten enveiskjøring mot nidelvmålet i første omgang men sjanse på sjanse ble brent. Vi  var meget solide bakover og ga ikke hjemmelaget en eneste reell målsjanse i løpet av de første 45 minuttene.

Andre omgang startet på samme måte. fire minutter spilt når Kai setter opp Arnt foran tom kasse men i stedet for å trille ballen i det tomme målet blåses ballen hardt over. Dette var litt symptomatisk for hele kampen. Ove skyter over fra god posisjon etter 65 minutter. Runar like utenfor etter innlegg fra Erik i 84 minutt. Og så skjer det som ofte skjer når et lag ikke klarer å avgjøre. Nidelv på kontring og utlikner til 1-1 i det 85 minutt. Gleden for hjemmelaget varte i under ett minutt for da tok Runar med seg ballen i kamp med to stoppere og satte ballen knallhardt i mål i langhjørnet for keeper.  2-1.

Hjemmelaget fikk en mann utvist like etter og det måtte nesten være en engelskmann for det kom noen engelske gloser mot dommeren om en "kokk" av et eller annet slag. Var vel egentlig heldig som slapp mer straff etter sin oppførsel. Med dette ebbet kampen ut og en høyst fortjent seier på en sløsedag uten like. Denne kampen burde vært avgjort i løpet av første omgang etter alle sjansene, men vi rodde seieren i land til slutt allikevel. Men unødvendig spennende for to litt tilårskomne i støtteapparatet var det.

Dermed endte vi på femteplass på tabellen, ett fattig poeng bak tredjeplassen. Avslutningen på sesongen har imidlertid vært strålende med sju seire på de sju siste kampene. Det som vi presterte i vårsesongen derimot står til strykkarakter. Bakover har vi ikke sluppet inn flere mål enn topplagene mens vi ikke har scoret så mange flere enn de lagene som ligger i bunnen av tabellen. Så da er det vel klart hva det er som må forbedres før en ny sesong tar til.

Gratulerer også til Selbu Ballklubb som spilte seriefinale mot Kvik 2, vant den og sikret seg opprykk til femtedivisjon neste år.