Dårlig høststart

Postet av Jarle Overvik den 15. Aug 2017

Foto. Torgeir Hofsmo. Selbyggen.

Litt jubel underveis i kampen mot Astor 2, men hjemmelaget måtte gå slukøret av banen etter at byguttene avgjorde kampen like før slutt.

Vikvarvet spilte slett ingen dårlig første omgang på Rødmyra. De dominerte banespillet og spilte seg til mange gode sjanser og flere kunne det blitt om presisjonen på nest siste pasning hadde vært litt bedre. Bortelaget var dessverre i det svært effektive hjørnet denne kvelden og scoret på tre av fire.

Vi får en stor mulighet etter ni minutter når Runar spiller Arnt igjennom men sistnevnte skyter på volley utenfor. Dødball imot etter 19 minutter som det scores på. Det kvitteres tre minutter senere fra hjemmelaget. Runar med frispark og Bjørnar med stuss og i mål. Astor igjen i ledelsen etter 31 minutter. Innlegg fra vår venstreside til en astorspiller på bakerste stolpe. 1-2. Runar på raid ned på dødlinja på venstresiden minuttet senere, innlegg til Lars som setter ballen i mål fra 2 meter.

Vi starter andre omgang med en stor mulighet for Håkon som tråkler seg igjennom forsvaret , men alene skrått på keeper går ballen nok en gang utenfor.Erik med stor mulighet etter ti minutter, innlegg er perfekt men avslutteren faller før ballen kommer fram. Erik med ny mulighet fem minutter senere men skyter på keeper skrått fra to-tre meter. Halvspilt omgang når Arnt får alle tiders mulighet midt foran kassa men fra femmeteren går skuddet utenfor og over. Så går det som det ofte går når et lag ikke får uttelling. Astor tråkler seg igjennom i midten og setter ballen kontant i nettaket. Og dett var dett...

En godkjent første omgang mens i andre faller vi litt sammen som lag.