4 på 4

Postet av Jarle Overvik den 23. Jun 2017

Laget mot Nidelv 2.

Først var det bortekamp mot Trygg Lade. Oppgjøret endte uavgjort 1-1. Vi forsvarte oss veldig bra denne kampen og slapp vertene sjelden til med farlige sjanser. En sjansefattig kamp der vi hadde første omgangs største. Runar med innlegg til Martin som skyter over fra femmeteren.

Kvarteret ut i andre tar vi ledelsen 1-0. Kai forfølger en ball ut mot hjørnet på høyresiden, pasning til Jomar som slår inn i feltet. Runar på hel volley med høyrefoten knallhardt i mål. En tro kopi av første målet mot Selbu. Stillingen holdt seg til det 90. minutt. Da fikk hjemmelaget straffe som de scoret på. Dermed endte det 1-1.

Mosvik på hjemmebane neste utfordring. 0-0 til pause i en sjansefattig første omgang. Mosvik med tre scoringer i løpet av det første kvarteret i andre. Det ble også sluttresultatet i en tafatt andre omgang av hjemmelaget.

Tangmoen borte i neste kamp. En elendig kamp fra oss der vi så vidt klarte å stille lag . To mål imot etter fire minutter avgjorde kampen. Hjemmelaget la på til 3-0 på straffe i andre omgang noe som også ble sluttresultatet.

Seieren kom deretter mot Nidelv 2 som ble flyttet til kunstgressbanen på grunn av overvatn på Rødmyra. For første gang i år klarte vi å stille med full tropp til kamp. Denne kampen burde vi punktert allerede etter 20 minutters spill.

5 min. Runar over fra 2 meter etter corner.

7 min. 1-0. Runar spilt fri på venstresiden, innlegget møter Jan Olav på bakerste og setter den i lengste for keeper.

9 min. Runar igjennom men skyter like utenfor fra skrått på venstresiden fra 8-9 meter.

17 min. Runar stusses igjennom av en nidelvforsvarer, er alene med keeper når dommer blåser for offside. En håpløs og helt feil avgjøelse.

22 min. Runar tråkler seg igjennom forsvaret på nytt men skyter igjen like utenfor i lenste fra samme posisjon som forrige gang.

29 min. 1-1 ut av ingenting.

pause.

48 min. Arnt Olav spiller Erik igjennom men igjen settes ballen utenfor.

52 min. 2-1. Bjørnar med frispark som slås inn i feltet. Keeper halvklarerer og Arnt Olav får pirket ballen så vidt over målstreken.

Nidelv presset på mot slutten noe som ga oss to store sjanser helt mot slutten. Først spilles Kai igjennom , men blir for ubesluttsom og får ikke avsluttet. Sindre med nytt forsøk men skyter midt på keeper. Sindre med nytt forsøk i siste spilleminutt men treffer stolpen. Dermed endte det 2-1 i en kamp som ble unødvendig spennende etter mange forspilte sjanser.

Allikevel var det spillemessig framgang fra det vi har vist i forrige kamper.