Litt av alt i årets tre første kamper.

Postet av Jarle Overvik den 5. Mai 2017

Foto. Torgeir Hofsmo. Selbyggen.

Årets tredje kamp hvor bildet er hentet fra var lokaloppgjøret mot Selbu. Her kom vi veldig dårlig ut og hjemmelaget ledet 2-0 etter 10 minutter. 3-0 etter halvspilt omgang på en offsideplassert selbuspiss. Dette ble også pauseresultatet etter en fryktelig tung og tafatt omgang fra vår side. Tok tak i kampen fra start i andre og skapte flere gode sjanser uten uttelling. 4-0 ble det etter 74 minutter og da trodde vel de fleste at kampen var kjørt. 10 minutter før slutt kom reduseringen av det vakre slaget. Innlegg fra Nils som Runar demper på brystet og smeller i mål på hel volley. Minuttet senere sto det 4-2. Gjennomspill fra Lars Erik som Runar starter på og setter i mål. Etter 89 minutter sto det 4-3. Lang klarering fra Martin i mål som Runar plukker opp og lobber (ulovlig nok) over keeper og i mål. Det satte litt fyr i både trenere og publikum men kampen ebbet ut med dette resultatet. Selbu best i første , vi i andre.

Simen kveldens uheldigste med ambulanseskyss til sykehuset etter å ha fått seg en smell. Brekte ribbein og punktert lunge gjorde at den godeste Simen fikk noen dager med overnatting i byen.

Årets første kamp mot Varden endte målløs. Vikvarvet dominerte første omgang fullstendig men klarte ikke, tross mange store sjanser , å sette ballen i mål. En feilaktig annulering gjorde sitt til at det endte 0-0.

Breddefotball utegarderobe

Årets andre kamp gikk mot Astor 2 på Dalgård.Etter å ha måttet skifte ute i snøbygene var det tydelig at det ble godt å røre seg litt. Tok tak i kampen fra start og fikk 1-0 etter 15 minutter. Frispark fra venstre som Runar skyter flatt inn foran mål. En forsvarer setter ballen i eget mål like foran bena på Sverre. 2-0 tre minutter senere. Runar skyter fra midten og keeper klarer bare å halvklarere ballen før den triller i mål. 2-1 blir det etter 37 minutter noe som også blir pausreultatet.

Tre stoooore målsjanser det første kvarteret i andre. Alle sjansers mor til Lars som blåser ballen over fra 7 meter og to ved Sindre. Sistnevnte nærmest krangler ballen i mål via en forsvarer i det 63 minutt til 3-1. Straffe etter 67 minutter ved Runar som scorer sikkert. Foranledningen var en hands i feltet. Sindre alene igjennom tre minutter senere men misser, Jomar likeså med et skudd fra seksten der keeper ligger å svømmer i feltet. Sluttresultatet ble fastsatt i det 83 minutt. Runar med pasning til Martin som drar av en forsvarer og setter ballen nede ved stolperota med venstrefoten!!! Alt i alt en meget fortjent seier som kunne og burde vært mye større.

Fasit så langt. Trygt bakover i årets to første kamper og litt for mange brente sjanser framover.